"cateva cugetari despre suflet" - Cehov

Dupa parerea guvernantelor instruite si a nevestelor savante de guvernator, sufletul este o obiectivare nedeterminata a substantei psihice. Personal n-am nici un motiv sa nnu fiu deacord.
   Un mare savant a scris odata: "Pentru a gasi sufletul, luati un om caruia sefii i-au tras cu cateva clipe inainte o sapuneala strasnica si strange-ti-i zdravan piciorul cu o curea. Faceti apoi i incizie in calcai si ve-ti gasi ceea ce cautati."
   Cred in metempsihoza... Aceasta credinta am capatat-o din experienta proprie. In timpul vegetarii mele pe pamant, sufletul meu s-a intrupat in multe animale, despre care vorbeste Buddha...
  Am fost mormoloc cand m-am nascut, si poama buna cand am pasit in viata. Intrand intr-o slujba la stat, am ajuns vulpoi; seful ma facea bou, prietenii - magar, liber-cugetatorii - dobitoc. In tren, fugeam de controlor ca un iepure. La tara, in mijlocul mujicilor ma simteam lipitoare. Cand au fost delapidati niste bani, am fost un timp tap ispasitor. Insurandu-ma, am ajuns vita cornuta. Razbind in cele din urma pana la drumul cel bun, am facut burta si am devenit un porc triumfator.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A.P. Cehov - "Chirurgie"

semnificatia cartilor de tarot